Mesures laborals després de l’estat d’alarma
Vegeu quines mesures laborals s’han d’adoptar un cop expiri la vigència de l’estat d’alarma.
Als territoris que hagin superat la fase 3 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat i, en tot cas, un cop expiri la vigència de l’estat d’alarma —el proper 21 de juny—, les empreses hauran d’aplicar les mesures següents, sense perjudici del compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals i de la resta de la normativa laboral:
- Adoptar mesures de ventilació, neteja i desinfecció als centres de treball.
- Posar a disposició dels treballadors aigua i sabó o gels hidroalcohòlics desinfectants per a netejar-se les mans.
- Adaptar les condicions laborals i l’ús dels llocs comuns per a garantir una distància de seguretat mínima d’1,5 metres entre els treballadors. Si això no és possible, s’haurà de proporcionar als treballadors equips de protecció adequats al nivell de risc.
- Adoptar mesures per a evitar la coincidència massiva de persones, tant treballadors com clients o usuaris, als centres de treball durant les franges horàries de major afluència.
- Adoptar mesures per a la reincorporació progressiva de manera presencial als llocs de treball i la potenciació del teletreball quan sigui possible per la naturalesa de l’activitat laboral.
Feu clic aquí per a accedir a la norma que regula aquestes qüestions.
Us assessorarem sobre les mesures laborals que heu d’adoptar un cop finalitzi l’estat d’alarma.
CONTINGUT RELACIONAT
-
Denúncia d'assetjament per blindar-se
Una empresa pot acomiadar després d'una denúncia interna si demostra que la decisió estava motivada per fets previs i que la denúncia era infundada.
-
L'empresa vol accedir a l'ordinador d'un treballador
L'ordinador pot ser controlat per l'empresa si hi ha sospites fundades d'irregularitats.
-
Control dels fixos-discontinus
La Inspecció de Treball controla de forma especial els contractes fixos-discontinus…
contingut exclusiu