L'empresa us va contactar a l'estiu

Les empreses han d'assegurar el dret a la desconnexió digital.

L'empresa us va contactar a l'estiu

El dret a la desconnexió digital implica que l'empresa ha de limitar l'ús de les tecnologies de comunicació fora de l'horari laboral dels seus empleats per respectar el seu temps de descans (que inclou períodes de permisos, de vacances o de baixes mèdiques). L'objectiu és facilitar la conciliació entre la vida laboral i la personal i fomentar el benestar dels treballadors, evitant la pressió que pot ocasionar el fet de rebre instruccions fora de l'oficina i de l'horari laboral o de respondre trucades o missatges un cop finalitzada la jornada.

És important que l'empresa respecti aquesta desconnexió per a tots els empleats –inclosos els llocs directius– durant els períodes de descans.

Així doncs, és recomanable elaborar un protocol de desconnexió digital que contingui els punts següents:

  • Anàlisi de la situació. Proposta de les mesures a implantar, concreció dels horaris i de la política de comunicacions i posada en coneixement dels empleats.
  • Negociació col·lectiva (consulta amb la RLT). Si hi ha representants a l'empresa, aquesta ha de negociar amb ells les mesures i el contingut del protocol.
  • Aplicació del protocol. S'han de fer efectives les mesures necessàries per facilitar i garantir la desconnexió digital (incloent-hi un pla de seguiment i avaluació).
  • Possibles excepcions. S'han d'incloure a la política de desconnexió digital (seria el cas de les guàrdies, per exemple).
  • Mesures periòdiques. Cal establir mesures de comunicació, formació i sensibilització sobre el dret a la desconnexió digital.

Vulnerar aquest dret a la desconnexió digital pot suposar incórrer en diferents infraccions sancionables amb multes de fins a 225.018 euros.

 

Els nostres professionals us informaran sobre qualsevol dubte respecte al temps de treball i el dret a la desconnexió digital.


Subscriu-te a la nostra newsletter